top of page
חיפוש
  • Tom Milner Gurevich

פרק רביעי בפודקאסט - מציאת החזקות שלנו

יש שיח אינסופי סביב החזקות שלנו, על החשיבות שבשימוש בהן, שבמציאת עבודות שתואמות להן שבהכרה עמוקה שלהן. הפרק הזה נועד לפרק את המונח הזה לגורמים, להבין למה כל כך חשוב להכיר את החזקות שלנו, איך אפשר לפעול לפיהן ואיך מגלים מה הן בכלל.


לפרק מתלווה PDF חינמי שמטרתו לעזור לזקק את החזקות, להורדת הPDF כנסו לכאן:


להאזנה לפרק:






אחד הדברים החשובים שהפרק מתייחס אליהם הוא ההבדל בין חזקות וכשרון. כשרון הוא תכונה מולדת שמאפשר לנו לבלוט בתחום מסוים בעוד שחזקות ניתן לרכוש ולחזק לאורך החיים. גם בכוח של כשרון יש לנו נטייה להפריז, כי כשרון בפני עצמו לא מספיק בשביל להצליח. ניקח לדוגמא מוזיקאית מוכשרת, היא ככל הנראה נולדה עם כשרונות מסוימים לדוגמא שמיעה מוסיקלית, חוש קצב, חשיבה יצירתית ונטייה טבעית להבין בקלות יתרה את שפת המוזיקה ולגשת לכלים. זה כשלעצמו לא יהפוך אותה למוסיקאית מצליחה, היא בהחלט יכולה להישאר אישה מוכשרת וממוצעת. בשביל לקחת את הכישרון הטבעי שלה לשלב הבא היא תזדקק לסט תכונות נוספות כמו - התמדה, התמודדות עם כשלון, שאפתנות ויכולת למידה. בלי אלו, הכישרון פשוט ילך לפח. הגברים המובילים בתחומם, הנשים המובילות בתחומן, הם תוצר של עבודה קשה, התמדה, יכולת התמודדות עם שינויים וכשלונות ועוד אסופה של תכונות נוספות, הרבה הרבה יותר משהם תוצר של כישרון.


ההפרדה הזאת חשובה, כי יש לנו נטייה לחשוב שהצלחה היא תוצר של כישרון, דבר שיכול להוציא את הרוח מהמפרשים במידה ולא נולדנו עם הכשרון הנדרש (או לפחות מה שנתפס אצלנו ככישרון הנדרש). בפועל, הצלחה שמורה למי שמחזיקים בחוזקות רלוונטיות שהן דבר שאנחנו שלחלוטין אפשר לרכוש, לפתח ולחזק.


בפרק דיברנו גם על החשיבות של החזקות שלנו לאושר שלנו בחיים ושביעות הרצון שלנו בעבודה.



"כשהערך הייחודי שלנו ברור, אין צורך להיות בתחרות עם הסביבה , הרבה יותר קל לפרגן ולתת מקום לסביבה כי המקום שלנו, מאוד ברור. החוזקות שלנו מועילות לנו גם להתפתחות בתוך הארגון, כך נדע לא להתפתות לכל הצעה לקידום או שינוי אלה לבחון אותם ביחס לחוזקות והשאיפות האישיות שלנו. כשהחוזקות ברורות גם הנתיב ברור ואין צורך להתלבט עמוקות, קל הרבה יותר להגיד כן ומפחיד הרבה פחות להגיד לא. "



לבסוף עברנו על כמה תרגילים שעוזרים לזקק את החזקות, ממליצה בחום לחזור להקשיב להם כשיש לכם.ן זמן לתרגל!


כמה טיפים חשובים מהפרק:


  1. אל תישארו בכותרות הגדולות - זקקו את החזקות לליבה שלהן בשביל לעשות בהן שימוש מיטבי.

  2. תהיו כנים - תפרגנו איפה שצריך ותכירו במקומות שעוד צריך לחזק.

  3. אל תחפשו את ההדברים הנוצצים,הדברים הקטנים הם אלו שבונים אותנו וצריך לתת להם את הכבוד שמגיע להם.


"הכרת החוזקות היא כלי חשוב בקידום הקריירה שלנו, היא בשום פנים ואופן לא צריכה להיות מעצור. אפשר לעבוד על המקומות החלשים, לפתח חוזקות חדשות. חשוב מכל, צריך להתנסות!

לעולם לא נדע מה היכולת שלנו במקומות שלא ניסינו מעולם. לעולם לא נגלה מה עוד אנחנו מסוגלים לעשות ואיפה עוד נוכל לצמוח מבלי לצאת מאזור הנוחות ולדרוש מעצמנו יותר. צאו לדרך עם הגישה של בילבי -בילבי - לא ניסיתי זאת מעולם אז אני בטוחה שאהיה מצוינת."



לפרק מתלווה PDF חינמי שמטרתו לעזור לזקק את החזקות, להורדת הPDF כנסו לכאן:





106 צפיות0 תגובות
bottom of page