top of page
חיפוש
  • Tom Milner Gurevich

פרק שני בפודקאסט - הדרכים למצוא את קריירת החלומות.


בפרק השני בפודקאסט "קריירה בדרך שלי" עברתי על הדרכים השונות להכיר את השוק והאופציות השונות בתוכו. יש כמה נקודות בקריירה שדורשות מאיתנו להחליט מחדש מה נרצה לעשות בעתיד. כל נקודה כזאת במסע מאפשרת לנו לפתוח את הראש, להכיר מחדש את האפשרויות ולבחור בדבר הכי מתאים לנו כרגע (!). יש המון דרכים לחקור את השוק, לקבל השראה ואולי להיפגש עם הדבר שאותנו נרצה לעשות. הפרק סוקר את הדרכים השונות לחקור את השוק, היתרונות והחסרונות שלהם ונותן כמה טיפים חשובים לפני שיוצאים לדרך.



להאזנה:





העולם סביבנו השתנה דרמטית ונפרצו הגבולות של מהי קריירה. האפשרויות המגוונות מאפשרות ליותר אנשים למצוא את עצמם אבל גם מציבה בפנינו אתגר מאוד גדול וקושי בבחירה.


כמה דברים שחשוב לזכור לפני שמתחילים עם המחקר:

  1. אין נכון ולא נכון- יש הרבה אפשרויות, למרביתנו יש יותר מאפשרות אחת ויש לא מעט מאיתנו נפרח באינספור תחומים לחלוטין נטולי הקשר. כשנצא לחפש את המקום שלנו חשוב שנזכור שיש יותר ממקום אחד בו נמצא את עצמנו ושאנחנו בסוף נחליט על בסיס מספר קריטריונים ולא בהכרח נגיע לתשובה אחת בלתי ניתנת לערעור.

  2. אף אחד לא יודע מה טוב לנו יותר מאיתנו- התבססות אך ורק על פידבקים חיצוניים מצמצת לנו את האפשרויות וגם שמה את האחריות והכוח במקומות אחרים.

  3. חשוב להקשיב ממקום ביקורתי- לדעת שבהרבה מהייעוצים יש אינטרסים, השקפת עולם ספציפית ומטרות אחרות. תמיד חשוב לקחת עוד רגע ולהבין מי ומה עומדים מאחורי המקום בו אנחנו נעזרים, מי בנה את השאלון ומה מטרותיו, מה האג'נדה של המכון וכמה הוא רלוונטי ומי קהל היעד.

  4. תמיד אפשר לחשב מסלול מחדש- מומלץ בחום לקבל החלטה מושכלת ולא לבזבז את הזמן, יחד עם זאת לא מדובר בחיים ומוות, אפשר לשנות, להתחרט, להתחיל מההתחלה. למעשה, בעולם העבודה המודרני, סביר שנעשה זאת יותר מפעם אחת בקריירה.

מקורות שיעזרו לנו להכיר את האופציות, לקבל השראה ולסדר את המחשבות:



  • קבוצות בפייסבוק - קבוצה אחת ששווה הצצה היא קבוצה בשם "מתחבטי המקצוע" בה עולים א.נשים שונים ומספרים על התפקידים שלהם וכן נערכות התייעצויות רבות. במידה ואתם קצת יותר ממוקדים יש קבוצות מקצועיות לכל תחום שאפשר לדמיין, אפשר להצטרף, לקרוא קצת יותר וללמוד בצורה טובה יותר איך נראה היום יום במקצוע שמעניין אותנו.

יתרונות:

  1. הקבוצות האלה חינמיות, הן לא דורשות מאיתנו אומץ ומאפשרות להתבונן כצופים/ות שקטים/ות.

  2. הן מפגישות אותנו עם מגוון רחב של אנשים עם פרספקטיבות מגוונות.

חסרונות:

  1. הצפה חושית - קל מאוד ללכת לאיבוד, קל מאוד להימשך לאינספור כיוונים ולהתבלבל.

  2. שטחיות- אנחנו עלולים לפגוש לקבל סיפורים מדהימים ומעוררי השראה שהם רחוקים מהמציאות ומייצרים אצלנו אשלייה שאותו הדבר נמצא ממש בהישג יד.


  • מחקר סביבתי - שיחות עם א.נשים שעוסקים בתחומים מעניינים שקורצים לנו. השיחות האישיות האלה מאפשרות לנו לקבל הצצה מעמיקה יותר לחיי היום יום בתפקיד מבלי לקבל רק תיאור יבש.

יתרונות:

  1. נקבל תמונה כנה ומלא, שיחה פנים מול פנים שמבוססת על היכרות אישית תמיד תתן לנו פרספקטיבה שלמה יותר וכנה יותר.

  2. מוחשי- יותר קל לנו להבין איך נראים חיי היום יום, לזהות את המחירים ולאפיין את התמורה עם אנשים שיש לנו קרבה אליהם.

חסרונות:

  1. דורש אומץ מסוים - לא תמיד פשוט לפנות עם בקשה לעזרה, ולא תמיד נוח לנו לבקש מאחרים לפנות מזמנם עבורנו.

  2. עלול לצמצם - מרביתנו מוקפים באנשים שדומים לנו ואחד לשני וזה מצמצם את האפשרויות ופחות חושף אותנו לרעיונות יצירתיים שפורצים את גבולות המוכר.


  • התנסות - לרובנו יש קצה חוט, תחומי עניין, משיכה טבעית לעולמות מסוימים. לקחת פרויקט קטן, להתנדב או להתנסות במסגרות בהן אנחנו גם ככה נמצאים זאת דרך מצוינת לבחון איך מרגיש לנו לעשות משהו. להצטרף לקבוצת דיבייט אם מעניין אותנו לעסוק בעריכת דין, להתנדב להפעיל את האינסטגרם של החוג בתואר כדי להרגיש קצת את עולם השיווק. יש אינספור דרכים לבחון בשטח את האופציות שלנו מבלי להתחייב ובזמן שאנחנו כבר בעשייה אחרת.

יתרונות -

  1. מאפשר לנו להרגיש את העבודה על בשרנו.

  2. מייצר קשרים ויכול לפתוח דלתות עתידיות.


חסרונות -

  1. דורש השקעה של זמן - ההתנסויות האלה באות על חשבון דברים אחרים, דורשות מאיתנו לעשות עוד עבודה ולהשקיע עוד זמן בתקופה בה יש לנו עיסוקים אחרים.

  2. עלול לתעתע, התנסות מאוד ספציפית שלאו דווקא משליכה על המקצוע באופן גורף.


  • להתחיל כתחביב - לנסות למכור באטסי, למכור באינסטגרם, לעזור לחבר טוב לבנות אסטרטגיה, לפתח אתר לבד וכו'.

יתרונות :

  1. ההשקעה היא מינימאלית, ההקרבה מינימאלית והיכולת לחזור אחורה גבוהה יותר. זה נכון במיוחד עבור מי שרוצה להקים עסק, לצאת לעצמאות או לעשות שינוי מקצועי משמעותי.

  2. דיוק מקדים - אחד האתגרים הגדולים בחיים הוא הגעה לנקודה המדויקת, למסר הנכון, לנישה המתאימה, לאיזונים הנכונים. אם אפשר לעבור אם התהליך הזה בזמן שאנחנו במקום בטוח עם הכנסה קבועה זה בהחלט רווח גדול.

חסרונות:

  1. קשה מאוד לגרום למשהו להצליח מבלי להיות ALL IN, לגרום לתחביב להתרומם זה לא פשוט כך שצריך לקחת את ההתנסות בערבון מוגבל.

  2. השקעה של זמן - נדרש פה זמן מעבר לשעות העבודה וחלוקה מחודשת של אנרגיה, זה לא פשוט למצוא את הזמן, לפנות את האנרגיה ולהקדיש אותם להתנסות שאין לה מטרה מוגדרת.


  • להתעניין ולחקור - רואים מישהו שעושה משהו שמדליק - להתעמק במה הוא עושה, איך הגיע לשם וכו', להקשיב לפודקאסטים בנושא, להשתתף בהרצאות, לצפות בתכנים באתרים כמו מאסטר קלאס.

יתרונות : על הדרך, לא דורש הרבה זמן או אנרגיה, עשייה נחמדה שמאפשרת לנו לפנטז ולחלום בלי מחויבות.

חסרונות :

  1. אפשר בקלות להיתקע בשלב המחקר, לצלול עוד ועוד מבלי להגיע לעשייה ומבלי להצליח להתחייב לשום דבר.

  2. FOMO- החשיפה למגוון גדול מדי של אפשרויות מוציאה אותנו מאיפוס ומקשה עלינו להחליט ולהתחיב.

  • להיות בקשב לסביבה ולזהות מתי משהו מעורר רגש או עניין ,רגעים קטנים ביותר שקל מאוד לדפדף אבל הם משמשים לנו סימני דרך חשובים.

יתרונות: זה לא דורש מאמץ מיוחד, זה פשוט שם, רק צריך להקשיב ולתת מקום לרגשות שלנו.

חסרונות: יכול להוביל להיסחפות ממקום למקום ללא קו מנחה.


  • מבחנים אינטרנטיים, לאבחונים וכו'.

יתרונות:

  1. המבחנים האלה שואלים אותנו שאלות שנדיר שאנחנו שואלים את עצמנו, הם מכריחים אותנו לשבת ולהתעמק ולתת תשובות מחושבות.

  2. הם נבנים על ידי אנשי מקצוע ועוברים תהליכי דיוק לאורך השנים כך שבהחלט יש להם את היכולת לספק לנו תובנות מסוימות.

חסרונות:

  1. מרביתם מיושנים לטעמי ולא מצליחים להתייחס לאופציה של להיות גם וגם, לנטייה של הדורות שלנו לעשות שינויים ולוורסטיליות אנושית.

  2. הם מבוססים על תשובות נקודתיות, למעשה מצלמים נקודה בזמן ולא מציגים מורכבות. המבחנים האלה לא מבטאים את התהליכים שאנחנו עוברים ולא נותנים מקום לשינוי.

  3. עלולים לקבע אותנו מחשבתית, מרוב רצון לקבל תשובה קל לקחת אותם פשוטם כמשמעם ולא לתת מקום לאופציה שהם טועים או שיש תשובות נכונות אחרות.


  • לעוף עם הדמיון - אחד הדברים הכיפיים שיש בעולם המודרני זה שאין באמת גבולות, אין הגדרות ברורות יותר, אין דרך חד משמעית אחת. אפשר בהחלט להמציא את עצמנו, לעשות משהו שלא נעשה בעבר, לפתח משהו חדש. לא צריך להתקבע רק על המוכר והידוע, בהחלט בהחלט אפשר לעשות משהו שאף אחד לא עשה לפנינו.










bottom of page