top of page
חיפוש
  • Tom Milner Gurevich

פרק ראשון בפודקאסט - הכרות איתי ועם עולם העבודה החדש.


בפרק הראשון בפודקאסט "קריירה בדרך שלי" ערכתי סקירה קצרה של מאפייני העולם החדש, מה המורכבויות שלו ומה היתרונות שלו. דיברתי גם על הכלים הנדרשים להצלחה בעולם הזה וקצת על המסע האישי שלי.

מוזמנים.ות לעקוב באינסטגרם ובפייסבוק שם יעלו תכנים נוספים:)


להאזנה:






הכרות קצרה איתי:


אני כבר 9 שנים בעולם הHR אותו זכיתי לחוות ממגוון כיוונים שונים. בחלק הראשון של הקריירה שלי המיקוד שלי היה אבחון, פיתחתי את היכולת לשאול את השאלות המדויקות, להבין בין השורות ולזהות דפוסים של אנשים. עזרתי לארגונים לבנות תהליכי גיוס וליוותי מנהלים בבניית הצוותים שלהם. בשנים האחרונות אני עוסקת בייעוץ לפיתוח קריירה, הכנה לראיונות ובניית נתיב מקצועי. כך שאני קצת כמו סוכנת כפולה שמבינה את מאחורי הקלעים לעומק. אני רואה אתכם בכל השלבים בגלגל הקרייר


ה, פוגשת אתכם בצעדים הראשונים, בחיפושי העבודה, כעובדים חדשים בארגון ואנשי מקצוע מנוסים שדוחפים את עצמם קדימה. אני רואה את הצורך בשינוי כשהוא מגיע, הבלבול והצמיחה המחודשת. אני רוצה להציע את הפרספקטיבה שלי, זאת שמכירה את התחום לעומק ובעיקר רואה את הנקודות שבהן כמה מילים מדויקות יכולות לעשות שינוי גדול.



מאפייני עולם העבודה הנכחי :

  1. הוא לא צפוי - הכל הרבה יותר נזיל, הרבה פחות ידוע מראש. מסוכן לחשוב שאנחנו יודעים בדיוק מה עתיד לבוא. המאפיין המרכזי של העולם החדש הוא שקצב השינויים בו הוא דרמטי, אם בעבר היו לוקחים עשורים להשלים מהפכה ששינתה אספקט ספציפי בקיום שלנו, היום אנחנו עושים מהפכות דרמטיות וגלובאליות בשנים בודדות. קשה לדעת בדיוק מה העתיד צופן לנו, יש השערות רבות, אבל המפתח לקריירה משגשגת הוא לא חיזוי העתיד אלא יכולת להתאים את עצמנו אליו כשיגיע.

  2. הוא כמעט חסר גבולות - ברמה הפיזית והרעיונית, הגבולות כמעט נעלמו מחיינו. אנחנו יכולים לייצר עבודות שלא חשבו עליהם לפנינו, לעבוד בכל מקום בעולם ולעשות כמעט כל מה שעולה על דעתינו. המחסום הכי גדול שיש בפנינו הוא המחסום המחשבתי.

  3. הוא משלה - בהמשך ישיר לנקודה הקודמת, העולם החדש מייצר לנו אשלייה שהכל אפשרי. אמנם, תיאורטית, באמת הכל אפשרי. אבל יש לכל אחד ואחת מאיתנו נקודת פתיחה, מורכבויות אישיות, משפחתיות, כלכליות. סט כישורים ויכולות מסוימים. אז כן, יש המון אפשרויות, אפשר לבחור להשיל את כל המחויבויות שלנו וללכת אחרי החלומות, אפשר להוציא מעצמנו את המיטב. אבל בואו לא ניפול לאשלייה שזה קל. ברדיפה אחרי חלומות גדולים יש לרוב גם הקרבות גדולות ומאחורי סיפורי ההצלחה הנוצצים שמוכרים לנו יש הרבה אמת אפורה והרבה מחירים ששולמו.

  4. הוא דורש עבודה קשה - האפשרויות שיש בפנינו לא חינמיות, אי אפשר להצליח בלי לעבוד קשה. אי אפשר לפרוץ תקרות זכוכית מבלי להיפצע קצת ולעשות דברים גדולים מבלי להשקיע בגדול. המדיה הדיגיטאלית מבלבלת אותנו ומשכיחה מאיתנו שהעולם השתנה אבל עובדה אחת לא - הצלחה, היא תוצר של עבודה קשה. נקודה.




שק הכלים הנדרש להצלחה בעולם העבודה הנכחי:

  1. אקטיביות - תמו ימי הנמנום במשרד האפל עד הפנסיה. קריירה משגשת בימינו דורשת אקטיביות, שינויים שמגיעים מרצון לדחיפה מתמדת ללמידה וצמיחה. חיפוש העבודה כבר מזמן לא פאסיבי, כבר אי אפשר להסתפק בשליחת עותק יבש של קורות החיים דרך


כמה אתרים ישיג ודרכו להשיג את עבודת החלומות, הגיע הזמן לשנות פאזה.אי אפשר להשיג מטרות מבלי לדרוש אותן ולעבוד לקראתן, פאסיביות מובילה לדשדוש במקום. העולם המודרני מתגמל אקטיביות והיא חיונית למי שרוצה לפרוח בו.

  1. דינאמיות - קצב השינויים מהיר והיכולת לצפות לאן בדיוק העולם הולך די נעלמה. יש כל כך הרבה אלמנטים לא צפויים שהניסיון לאפיין את העולם העתידי די דומה לרדיפה סביב הזנב של עצמנו. את הקורונה אף אחד לא צפה והיא בהחלט טרפה את הקלפים


. הקורונה היא אגב, דוגמא מעולה לצורך בדינאמיות. אם נסתכל על מי שהצליח לשרוד אותו כלכלית ומקצועית ומי שהיא שברה אותו נראה את החשיבות שביכולת להשתנות. ברים היו סגורים במשך חודשים ארוכים, חלקם שקעו וחלקם חישבו מסלול מחדש, החלו למכור קוקטיילים עד הבית ולתת את מה שהם יודעים בפורמט חדש. בעלי עסקים רבים עברו לעבודה דיגיטאלית בזום ובכל


ל נפרצה לנו חומה מחשבתית בנוגע לאופן בו ניתן להתנהל בעולם. עבור שכירות ושכירים רבים השינוי מעט יותר מורכב אבל בהחלט אין ספק שמי שבעל המסוגלות לנוע מהר ולהכיל שינויים ספגה את הנזק המינימאלי.

  1. צמיחה מתמדת - השינויים הרבים, האלמנטים הלא צפויים והקצב המהיר של העולם מחייבים אותנו להיות כל הזמן במגמה של שיפור וחידוד יכולות, הרחבת הידע וסל הכישורים מבטיחים לנו שהעולם לא ישאיר אותנו מאחור. אני פוגשת ברמה יומית במפתחים שלא השכילו להתקדם לשפות מודרניות, באנשי דיגיטל שלא עובדים בכלים מתקדמים ואנשי HR שלא סיגלו לעצמן תהליכי עבודה מתוחכמים יותר. כל אלו הופכות להיות לא רלוונטיות למשרות בחוץ ועל הפער, קשה מאוד לגשר.


עוד אחד אישי שלי- חשוב מאוד להשאיר את הכוח בידיים שלנו. אף אחד בעולם לא יודע באמת מה נכון לנו, איפה נפרח, מה הנתיב הנכון. יש בהחלט אנשים שמכירים אותנו היטב, שהעצות שלהם מצוינות, יש המון ערך לייעוצים ולקבל טיפים מהסביבה. אבל אסור לנו להעביר את הכוח לאף אחד חיצוני. צריך לפתח סנטר, בסיס מספיק חזק כדי שההחלטות שלנו יהיו שלנו, ושהנתיב שלנו יהיה שלנו.


תצרפו אלי באינסטגרם ובפייסבוק!







bottom of page