top of page
חיפוש
  • Tom Milner Gurevich

מתי לעזוב את העבודה?

בזמנים בהם ההורים שלי גדלו, להיות באותה העבודה במשך שלושים שנה היה סממן מרכזי של קריירה מצליחה ושאיפה משמעותית עבור מרבית העובדים. מעבר בין עבודות נעשה לעיתים רחוקות ורק בעקבות פיטורים או הצעה מפתה במיוחד. החיים השתנו מאז מאוד, העובדים השתנו וגם השוק השתנה. עבור מרבית האנשים השתקעות בעבודה היא לא שאיפה גדולה וגם מעסיקים כבר מזמן לא מעריכים התמדה כמו פעם. אבל איך יודעים מתי הזמן הנכון לעשות את המעבר לדבר הבא?

אם יש דבר שהעולם החדש מחייב זה דינאמיות וקצב למידה גבוה, ומעברים מחייבים אותנו לחזק את השרירים האלה. אזור הנוחות הוא נעים אבל עלול לעיתים לנוון אותנו אישית ומקצועית, הקריירות שלנו כבר לא מנהלות את עצמן ורלוונטיות דורשת אקטיביות. יש דרישה ברורה בעולם החדש שמחייבת את מי שרוצה להצליח ולפרוח ולא רק לשרוד ולהתגלגל. הדרישה הזאת היא- אחיזה חזקה במושכות של חיינו.

נדרשת מאיתנו מודעות עצמית לחוזקות, לחולשות וחשוב לא פחות – לשאיפות שלנו. גם אם אין תכנית רב שנתית, כיוון כללי ומחשבה על התמונה הגדולה הם קריטיים בשביל לשמר קריירה מספקת לאורך זמן. לצד המודעות אנחנו חייבים לוודא שהניווט של הספינה נעשה על ידינו ושההחלטות שלנו אקטיבית ולא ריאקטיביות - שההתקדמות לשלב הבא היא תוצר של עבודה קשה ושל דחיפה מהכיוון שלנו, שמעבר בין עבודות הוא בחירה ממקום חזק ולא בנקודות חוסר ברירה, ושהזמן שאנחנו מבלים במקום העבודה שלנו עוזר לדחוף אותנו קדימה ולא רק את הארגון בו אנחנו נמצאים.

בשביל לדעת באיזה מצב אתם במקום העבודה, חשוב לשאול את עצמכם מספר שאלות:

- המקום הנוכחי מפתח אותי?

- האם הוא מאפשר לי רכישת כישורים חדשים?

- האם הידע שצברתי בו מקדם אותי לעבר המטרה?

- האם המקום הנוכחי מעורר בי תשוקה ועניין?

- האם הוא מוביל אותי לנקודה בה ארגיש תשוקה ועניין?

כשהתשובות השליליות מתחילות להצטבר יש לנו איתות חזק שהגיע הזמן להתקדם.

שנים רבות באותו מקום עבודה באותו התפקיד הן חסרון בשוק העבודה של היום. הן לא מאפשרות לכם להישאר מעודכנים בכלים הכי חדשניים ובשיטות העבודה הכי מתקדמות. הן מרדימות אתכם והשוק מתקדם ומשאיר אתכם מאחור. כמי שעובדת ב-HR העצה של לרענן ולעבור עבודה קצת סותרת את האינטואיציה שלי כי חלק בלתי נפרד ממה שאני עושה זה שימור אנשים בארגון. אבל האמת היא, שאם אתם לא עושים צעדים משמעותיים של התקדמות אחרי כמה שנים אתם חייבים להמשיך הלאה.

מעבר בין עבודות מחייב אתכם להתאמץ שוב, ללמוד דברים חדשים, לדחוף את עצמכם עוד קצת למעלה. אתם מתמודדים עם סוגי מנהלים מגוונים, עם דינמיקות ארגוניות שונות ועם עולמות תוכן משתנים. מעבר בין עבודות הוא גם הזדמנות מצוינת לשדרוג שכר ותנאים כך שהיתרונות רבים.


אין צורך לעבור עבודה כל שנה וחצי, גם לא כל שלוש. לא צריך לקום וללכת בשנייה שנהיה נעים ונוח. בהחלט צריך להיזהר מניוון ומאיבוד הקשר עם השוק. תדאגו לעצור מעת לעת, לשאול את עצמכם את השאלות הנכונות ולבחון אם הגיע הזמן להמשיך הלאה.




62 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page