top of page
חיפוש
  • Tom Milner Gurevich

איך נישאר רלוונטיים בעולם העבודה החדש?


כבר שנים מדברים על השינויים שעולם העבודה עבר ועל כך שמי שלא ידאג להישאר רלוונטי ישאר מאחור. שנת 2020 ואיתה הקורונה המחישו לנו בצורה מופלאה איך נראה שינוי מהיר, לא צפוי וכזה שלא ניתן להתכונן אליו מנטלית. הן גם המחישו לנו שהגמישים שורדים ושסט הכישורים ששירת אותנו בעבר השתנה והיום הצלחה תלויה בגורמים שונים בתכלית.

אלו חמשת הדברים שנדרשים ממי שרוצה להישאר רלוונטי בעולם העבודה, להתמודד עם שינויים מהירים ובלתי צפוים וחשוב לא פחות - להינות מהדרך :) :


1. פיתוח כישורים רכים - במשך שנים הם קיבלו יח"צ גרוע, הכישורים הרכים. הם נתפסים כמשניים, ו- nice to have. הם משוייכים בטעות למשרות טיפוליות ולנשים בלבד. אבל כישורים רכים הם הליבה של עולם העבודה החדש ומגיע להם מיתוג מחודש.

גמישות היא המפתח להצלחה בימינו, והיא מגיעה מוורסטיליות והתמודדות טובה עם שינויים. אנחנו רוצים לפתח את הכישורים שיאפשרו לנו לתת ערך במגוון וורסיות, מגוון תפקידים וסיטואציות. אלו הכישורים הקריטיים ביותר:


  • אישיות צומחת (Growth Personality ) - היכולת להתפתח ולהשתנות לאורך השנים, לקבל ביקורת וללמוד ממנה ולא להפסיק לגדול. היא זאת שמאפשרת לקום אחרי כישלון, להתנער, ללמוד את השיעור להפוך לטובים יותר. בעולם דינמי אין נכס גדול יותר מאישיות צומחת.


  • יכולת למידה - העולם מתחדש בקצב והדרך להישאר רלוונטיים היא להיות מסוגלים ללמוד בקלות ובאופן עצמאי את מה שנדרש. לעולם לא נדע הכל, לא נוכל לעמוד בקצב החידושים, כן נוכל לסגל לעצמנו מיומנויות למידה גבוהות ויכולת להתמודד עם אתגרים חדשים.


  • כישורים בינאישיים - הכל אישי! ככל שהעולם הופך לדיגיטלי יותר כך הכל הופך לאישי יותר. היכולת לתקשר עם הסביבה, להעביר מסרים בצורה מוצלחת, להניע אנשים, שווה זהב.





2. בניית מותג אישי - הרשתות החברתיות חיווטו לנו מחדש את המוח, האינפורמציה זמינה בלחיצת כפתור ואנחנו כבר לא מסתפקים בקורות חיים יבשים בדף וורד. נדיר שמגייס לא יערוך שיטוט מהיר ברשתות, הצצה קלה בפרופיל הלינקדאין, סריקת פרופיל הפייסבוק, הכל במטרה לקבל תמונה מעט יותר רחבה.

אפשר להתעלם מהעובדה הזאת או להשתמש בה לטובתנו. הרשתות החברתיות שם, הן מייצגות אותנו ואנחנו צריכים לבחור האם לתת להן להתנהל ללא מחשבה או לקחת רגע ולוודא שהן מעבירות את המסר הנכון. יש להן את הכוח להדגיש את הכישורים המקצועיים שלנו, להציג את סט הערכים שלנו ולמשוך אלינו את האנשים הנכונים. כשאנחנו משקיעים מחשבה בנראות הדיגיטלית שלנו אנחנו הופכים אותה לקבלת פנים חמה שמייצגת אותנו היטב ולא לאוסף רנדומאלי של החלטות שקיבלנו מזמן.






3. בניית הצעד הבא מראש - תמו הימים בהם בילינו חיים שלמים בחברה אחת, בתפקיד אחד. היציבות התעסוקתית עפה מהחלון ובין אם אנחנו נבחר לעשות שינויים ובין אם יבחרו זאת עבורנו, אנחנו צריכים להיות מוכנים לצעד הבא. כשאנחנו עושים חישוב מסלול מחדש כל שנתיים, מנסים להבין מה הצעד הבא ברגע האמת, האפשרויות שלנו מוגבלות וההחלטה שלנו מושפעת מאינספור אילוצים חיצוניים. הזמן לבנות את הצעד הבא הוא כשעדיין טוב לנו בשלב הנוכחי ולא כשאנחנו כבר בתחושת מיצוי. אין צורך בשעות נוספות, בעבודה סיזיפית או אובר מחשבה. רק ניצול נכון של הזדמנויות, פיתוח מחושב של כישורים ויצירת מערכות יחסים. כולנו כל הזמן לומדים דברים חדשים ומסגלים לעצמנו כישורים נוספים, השאלה היא אם אלה כישורים שישרתו אותנו בצורה מיטבית. אנחנו יכולים לבחור להשקיע את הזמן שלנו בחכמה ולבנות את עצמנו בהדרגה לתפקיד הבא שלנו.





4. מקסום ההזדמנויות בכל מקום עבודה - בהמשך ישיר לסעיף הקודם, מינוף הזדמנויות. בכל מקום עבודה מסתתרות אינספור הזדמנויות שרק מחכות שתנצלו אותן. מערכות יחסים שיתרמו בעתיד, הזדמנויות לתרגל עמידה מול קהל, הובלת פרויקט, השתתפות במיזם מעניין. אפשרות לעבור לתחום חדש בסביבה שכבר מכירה את כישורים שלכם. יכולת ללמוד מאנשים שהייתם רוצים להיות בעמדתם ביום מן הימים. פקחו עיניים, חשבו איך לקחת יותר ממה שיש לארגון להציע. הגברת המעורבות בארגון תכין אתכם טוב יותר לצעד הבא וגם תתרום לכם באופן מידי. עובדים מעורבים ומלאי מוטיבציה הם עובדים שכל ארגון רוצה. Win Win.




5. העמקת ההיכרות עם עצמכם - היכרות טובה עם עצמו היא המפתח להכל. הכרות עם הצרכים, הרצונות והשאיפות שלנו. הבנה של מה חשוב לנו, במה אנחנו טובים ועל מה כדאי לעבוד. אלו הם הבסיס לרלוונטיות שלנו. החיים מאפשרים לנו להעמיק את ההיכרות עם עצמנו, כל מה שצריך זה להקשיב ולשאול את עצמנו שאלות. ככל שנהיה יותר מחוברים לעצמנו כך נוכל לקבל החלטות טובות יותר, לזהות הזדמנויות רלוונטיות ולהשקיע את האנרגיה במקומות הנכונים.



המטרה היא לא להתאים את עצמנו לצרכים של השוק, לעבוד רק במשרות מבוקשות או לזהות מתי לעבור לתחום חדש. המטרה היא להיות בצמיחה, בהתפתחות ובחיבור לעצמנו. השאיפה היא לייצר תשתית שתסייע לנו להסתגל למגוון סיטואציות מבלי לוותר על עצמנו. עולם העבודה החדש תובעני יותר אבל גם מאפשר יותר, יש בו מקום ליותר סוגי אנשים ויש לנו אפשרות להמציא את עצמנו מחדש מתי שרק נרצה. הדרך צריכה להיות מהנה, הלמידה צריכה להגיע מתוך סקרנות והגדלת סל הכישורים צריכה להיות תוצר של עשייה מרגשת.


רוצים עזרה במיתוג אישי? בדיוק לשם כך יצרתי סדרה של 5 מיילים שיעזרו לכם לעשות סדר בפלטפורמות השונות ולהפוך אותן לכלי שעובד עבורכם. הסדרה ללא עלות! להצטרפות כנסו לכאן


53 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page