top of page
חיפוש
  • Tom Milner Gurevich

הבדלי תרבות


העולם החדש מספר לנו מפגשים בין תרבותיים רבים, בחיי היום יום, בטיולים ובעבודה. עבודה עם אנשים מתרבויות שונות היא מאתגרת - הכללים שונים, המחוות אחרות ואפילו למילים הבסיסיות יש משמעויות נסתרות. מתוך הבנת הפערים הללו כשאנחנו ניגשים לעבוד עם אנשים ממדינות זרות אנחנו רגישים יותר לניואנסים ומחפשים ללמוד את הכללים הקיימים אצלם.

אבל מה לגבי הבדלי תרבויות עדינים יותר, אלו שלא משתנים ממדינה למדינה אלא מאדם לאדם?


גם בינינו, מי שגדלו וחיים באותו מקום, יש פערי שפה, פערי תפיסה והבדלים משמעותיים באופן שבו אנחנו מנתחים סיטואציה ומגיבים להתנהגויות שונות. להבדלי התרבות האלה, אנחנו בכלל לא נותנים מקום. מבחינתנו מי שגדל במדינה שלנו מדבר את השפה שלנו, ובעוד שאנחנו כנראה חולקים אוצר מילים, יש בינינו הרים של חוסר הבנה. לא סתם אנחנו מוצאים את עצמנו נפגעים מאנשים שלא מבינים מה הם עשו לא בסדר, או פוגעים במישהו שאנחנו בכלל מאוד מעריכים. תרבות הדיון שונה מאדם לאדם, האופן בו אנחנו חווים סיטואציות שונה והציפיות שלנו מהאנשים סביבנו שונה. אמנם גדלנו באותו המקום אבל אנחנו תמהיל ייחודי של המשפחה שלנו, החברים שלנו, מרכיבי האישיות האישיים שלנו והחוויות שחווינו. כמעט מגוחך להניח שאנחנו "מדברים את אותה השפה" כשמבינים כמה ניואנסים יש באופן בו למדנו לקרוא את העולם.


לא צריך לגדול ביבשות שונות בשביל שיהיו פערי תרבות והרבה מהעקרונות שמובילים עבודה בין תרבותית צריכים להוביל אותנו גם בשגרה:

לכל אחד יש "שפה" משלו, יש את האופן בו הוא מתבטא ומעביר מסרים. לא תמיד יש התאמה בינינו לבין האחר וחשוב לנסות לזהות את הכוונה מאחורי המילים ולא לתת להם את התרגום האינטואיטיבי שלנו. יש תהליך היכרות במסגרתו אנחנו לומדים את ההתנהלות של האנשים סביבנו, את האופן בו הם מפעילים אותנו ומשפיעים עלינו ואנחנו עליהם. אם נהיה קשובים לו נלמד איך לבנות מערכת יחסים מיטיבה לשני הצדדים. הנחת היסוד צריכה להיות שהאנשים סביבנו בעלי כוונות טובות, כשפוגשים קונפליקט - שווה תמיד לבחון אם משהו הלך לאיבוד בתרגום הבינאישי.


ממש כפי שאנחנו לומדים להיות יותר מנומסים בשיחות עם חו"ל, להבין שכן זה לא במדינות מסוימות, או שאין בעיה זה- יש ברוך גדול בתרבויות אחרות כך חשוב שנלמד את הניואנסים של הסביבה שלנו. אם נעשה את זה נגלה שאנחנו מוקפים בעושר של תרבויות ושהחיים יחד נעימים יותר כשנותנים לכל "תת תרבות" את המקום שלה.

55 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page