top of page
חיפוש
  • Tom Milner Gurevich

פיתוח Mindset עצמאי בעולם של שכירות

אחת הסיבות שיצאתי לעצמאות הייתה שרציתי לשלוט בהתפתחות האישית שלי, לוודא שאני מאתגרת את עצמי וצומחת משמעותית מהדברים שממלאים את היום שלי. רציתי לעסוק בדברים שמרגשים אותי, ליזום ולהיות מסוגלת לחלום בגדול. בעוד שלצאת לעצמאות הייתה ההחלטה הנכונה עבורי באותה נקודה בזמן היא בהחלט לא מתאימה לכולם והיום אני יודעת שאפשר להיות שכיר גם אחרת.


אני אדם יחסית מסגרתי ואני נהדרת בלעמוד בציפיות של הסביבה, הייתי עובדת טובה שאפשר לסמוך עליה ושנותנת מעצמה תמיד. מה שפחות הייתי זה אקטיבית לגבי ההתפתחות האישית שלי. חשבתי מחוץ לקופסא את הובלתי את מה שהארגון ציפה ממני בשבילו, אבל לא בשביל עצמי. למה? אני לא ממש יודעת, חסימה מחשבתית כלשהי. אבל אני לא היחידה - אני רואה אתכם, כל האנשים המוכשרים, החכמים ומלאי האמביציה שלא ממנפים את מקומות העבודה שלכם בצורה מיטבית. אני פוגשת אתכם בתוך ארגונים ובייעוצים פרטיים, אני רואה את השאלות שלכם בפורומים ואני כל כך מזדהה. אני רוצה להציע לכם לקחת את הסטייט אוף מיינד העצמאי לתוך החיים שלכם כשכירים, אני יודעת שזה מה שהייתי עושה אם הייתי חוזרת להיות שכירה היום.




הנה 4 דברים שאתם יכולים לעשות כדי להפוך לעצמאיים שכירים:


1. תיאום ציפיות עם המנהל/ת שלכם: אנחנו רגילים לתיאום הציפיות שהארגון עושה איתנו, אינספור שיחות בהן אנחנו בצד הפאסיבי. הארגון אומר למה הוא מצפה, מה הוא דורש ורוצה לראות ואנחנו בתמורה אומרים מה אנחנו יכולים לתת. הדבר שרובנו מפספסים הוא להגדיר מה חשוב לנו לקבל, מה היינו רוצים לעשות, איזה תכונות חשוב לנו לפתח, איזה הזדמנויות היינו רוצים לקבל. להגדיר עם מה היינו רוצים לצאת מהתקופה שלנו בתפקיד ולעזור למנהלים שלנו לתת לנו את התמיכה שאנחנו זקוקים לה. אנחנו צריכים להגדיר ציפיות שקשורות אלינו ולא רק לתפקיד ולארגון.

2. יוזמה: ליזום פרויקטים, להעלות רעיונות חדשים, ליזום מעבר בין תפקידים. להפסיק לחכות שיציעו לנו, שיחשבו עלינו או שיתנו לנו מקום. לחשוב על דברים שאנחנו רוצים לעשות ולנסות לגרום להם לקרות בארגון. רוצים להתנדב- תציעו, להוביל פרויקט - תציעו, לנסות משהו חדש - תנסו! כל עוד אתם מגיעים מגובשים, עם תכנית והסבר יש לכם סיכוי לא רע לקבל הזדמנות. מה שבטוח זה שכל עוד נמתין שהדברים יגיעו אלינו נמשיך לוותר על שליטה ועל היכולת לקדם את עצמנו באמת.

3. בניית נתיב קריירה בתוך החברה: התפתחות בקריירה היא לא רק בין חברה לחברה או בין תפקיד לתפקיד. התפתחות יכולה לקרות גם אם עושים את אותו הדבר במשך 15 שנה. דעו מה השאיפות שלכם, מה הכישורים שתרצו לפתח, מה הייתם רוצים לחזק ותחשבו איך הארגון יכול לעזור לכם לעשות את זה - לפתח את התחביב שלכם, לחזק את יכולת המשא ומתן שלכם ולקבל הצצה להתנהלות של מחלקה אחרת אליה אתם שואפים להתפתח ביום מן הימים. אלו דברים שיכולים לקרות אם רק נבקש.

4. הצבת גבולות: זה נושא קצת טריקי כי ארגונים מצפים לראות את העובדים שלהם נותנים מעצמם ומתגייסים למשימה והמטרה היא לא לפגוע במערכות היחסים עם המנהלים. עם זאת, מותר להציב גבולות! גבולות לשעות עבודה, לכמות משימות, לסוג משימות. יש פה מערכת יחסים והיא דו כיוונית. מותר להגדיר את גבולות הגזרה גם מהכיוון שלכם, לנהל משא ומתן גם בשגרה. צריך לדעת מה חיוני עבורכם, מה אתם מוכנים לעשות בשביל זה ומה מהווה קו אדום. צריך לגשת לזה בכבוד ולא במיליטנטיות אבל זה צריך להיעשות. תתפלאו כמה משימות ירדו מכם אם תסבירו מדוע הן לא צריכות להיות אצלכם וכמה יכבדו יותר את הזמן שלכם אם תדרשו זאת.

לא כולם רוצים להיות עצמאיים, לא כולם צריכים להיות עצמאיים אבל כולם צריכים להיות אלו שמובילים את הקריירה שלהם, שקובעים איך היא תראה ואיך היא תגרום להם להרגיש. הכוח האמיתי נמצא בסטייט אוף מיינד ולא בסטטוס. תשנו תפיסה ותזכרו שאתם יכולים וצריכים להיות המובילים בקריירה שלכם.

48 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page