top of page
חיפוש
  • Tom Milner Gurevich

מה אפשר ללמוד מסטארטאפיסטים על הצגה עצמית?

נאום המעלית הוא מונח שחוק שמתאר את הפיץ' שצריך להיות מוכן בשליפה לכל יזם למקרה והוא יתקע במעלית עם משקיע פוטנציאלי. הרעיון העומד מאחוריו הוא שבכל רגע נתון יזמים צריכים להיות מוכנים לספר על החברה בצורה קצרה, ממוקדת ומעוררת עניין. בפודקאסט המצוין "פרויקט הגנום הסיפורי" נועם פיינהולץ ראיין את רועי בר-קט, ממנהלי קרן ההשקעות של אינטל, על נאום המעלית המנצח.

הנקודות שהועלו בשיחתם רלוונטיות לכולנו ,בכל מפגש שדורש הצגה עצמית. בין אם מדובר בראיון עבודה, בשיחה עם המנהל.ת שלנו על רצון להתקדם. בשיחה עם לקוחות או שותפים, אנחנו חייבים לדעת איך למסגר את הסיפור שלנו בצורה האופטימאלית. אנחנו מוכרים את עצמנו בכל אינטראקציה בה אנחנו מנסים להשיג משהו. בואו נלמד איך לעשות את זה טוב ממי שמשקיעים את מרבית האנרגיה שלהם ביכולת הזו.

להלן כמה מהנקודות החשובות ביותר שבר-קט התייחס אליהן וניתן לקחת להצגה עצמית ממש בכל מצב:

1. להשאיר את השליטה בנרטיב אצלנו: השליטה בנרטיב היא קריטית ולא פשוטה ומה שמקשה עליה עוד יותר היא שימוש באמירות גדולות ומורכבות מדי. ככל שהאמירה גדולה יותר כך ניתן לקחת אותה למגוון רחב יותר של מקומות וליצוק לתוכה פרספקטיבה אישית. כשאנחנו מתנסחים כך, אנחנו מאבדים את השליטה על האופן שבו הצד השני תופס את המסרים שלנו. במסרים ממוקדים וברורים יש פחות מקום לצד השני להשלים את החסר.


2. להתחיל מהתכלס: יש לנו נטייה להתחיל סיפור מההתחלה ולעשות בילדאפ עד לפואנטה. בעולם שבו הסבלנות שלנו ירדה למינימום עדיף להתחיל מהשורה התחתונה, ממה שבאמת חשוב ומעניין, אחר כך אפשר להיכנס לרזולוציות נמוכות יותר, לפירוט רחב יותר ולסיפורי הרקע.


3. לזרוע נקודות חיוביות ומעוררות עניין לאורך הסיפור: נשמע מובן מאליו אבל לעיתים קרובות הרצון שלנו לעמוד בציפות של מי שעומד מולנו מרחיקות אותנו מהסיפור שלנו. הכנה מראש עם בנק של נקודות חיוביות ומעניינות לגבי עצמנו ולגבי הנושא שלשלמו התכנסו תעזור לנו לשמר את הקשב ולהעביר את הנקודה שלנו בצורה מיטבית.


4. לגעת בבעיות ובסימני השאלה לפני שהן צצות: זה לאו דווקא אינטואיטיבי כשאנחנו מתייחסים לאנשים פרטיים, האינסטינקט שלנו הוא לקוות שהנקודות הבעייתיות לא יעלו או שנצליח לדבר מספיק כדי לא להגיע אליהן. אבל אם חוזרים לנקודה הראשונה - חשוב שאנחנו אלה שנקבע את הנרטיב. לכן, הדבר המועיל ביותר הוא התייחסות אקטיבית לנקודות הבעייתיות תוך מתן פתרון עבורן. כשאנחנו מתעלמים מהן אנחנו מסתכנים בכך שהן יעלו באופן טבעי לאדם השני בראש, שם ייתכן שהן ישארו ללא מענה.

בין אם אנחנו רוצים לגייס מליוני דולרים או להתקבל לעבודה הראשונה שלנו, התורה היא אותה תורה. ככל שהמסר מדויק יותר כך הוא משרת אותנו יותר, במשרד, בפייסבוק או במעלית.

6 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page