top of page
חיפוש
  • Tom Milner Gurevich

האמנות שבלהיות עצמכם בראיון עבודה

הדבר הכי חשוב בעיני בראיון עבודה, בשיחת היכרות עם לקוח חדש או בגיוס אדם לצוות שלך הוא להיות מי שאנחנו. זו גם העצה המרכזית שלי לאנשים שאני עובדת איתם - תהיו עצמכם.

עם זאת, יש לי עסק שבמהותו מלווה אנשים בדיוק בתהליכים האלה, בהכנה לראיון עבודה, בגיוס עובד חדש או ברקימת מערכות יחסים. איך זה הגיוני?


אם המהות היא להיות עצמכם, למה שתצטרכו עזרה?

אם הכוח הוא באותנטיות, למה צריך להתכונן?


דמיינו סרט דוקומנטרי שעוקב אחרי חיים של אדם כלשהו, סרט מעמיק של שעתיים שנכנס לרבדים מגוונים בחייו. ברור לנו, שאל אף שצפינו בסיפור אמיתי, אפשר היה לעשות דוקו מעמיק לא פחות על אותו אדם בדיוק ולספר סיפור שונה לחלוטין; לא בגלל עריכה מגמתית או בגלל מניפולציות של מראיין, אלא מכיוון שבכל אדם יש אינסוף סיפורים ואינסוף זוויות שאפשר להכיר.


בני אדם הם מורכבים, משתנים ומתפתחים, מכילים סתירות ופרצופים מגוונים, זה מה שמדהים בעולם וזאת הסיבה שאני אישית אוהבת לעבוד עם אנשים. אבל זו גם הסיבה שאנחנו צריכים להתכונן לקראת כל אינטראקציה משמעותית, כי יש לנו הרבה גרסאות שמושפעות מהרבה גורמים ואנחנו צריכים לקחת אחריות ולוודא שהגרסה שמוצגת היא המיטבית עבורנו ברגע הזה.


מה נדרש מאיתנו כדי להתכונן להיות הגרסא המדויקת ביותר של עצמנו בראיון עבודה?


1. לעשות שיעורי בית - לאיזה חברה אנחנו מגיעים? מה התפקיד אליו אנחנו מתמיינים? מה הצורך של האדם שעומד מולנו?


2. לשאול את עצמנו את השאלות שישאלו אותנו - מה משך אותנו בתפקיד? מה אנחנו מביאים איתנו שיוביל להצלחה? מה אנחנו מרגישים שנקבל בחזרה? מהם האתגרים העומדים בפנינו ואיך נצלח אותם?


3. לעשות סדר במחשבות - מה חשוב לנו שהמראיין ידע עלינו? איזה סיפורים בחיינו מוכיחים את היכולת שלנו בתחום הזה? מה הערך המוסף שאנחנו מביאים איתנו לתפקיד?


יש אינסוף הכנות לראיונות שכוללות טיפים על איך לענות נכון, או הסברים על מה שמצפים לראות ולשמוע מאיתנו בראיונות. הן מייצרות מוכנות שטחית בלבד, כזאת שמתפרקת 10 דקות לתחום הראיון ומשאירה אתכם בלי תשובות ואת המראיין עם המון סתירות בסיפור שלכם ועם מעט אותנטיות.


תהליך גיוס הוא תהליך של בניית אמון הדדי. המראיין צריך להרגיש שהוא קיבל הצצה למי שאתם באמת ולהאמין שהסיכוי שהבחירה בכם תהיה טובה גבוה מהסיכוי שלא.


אמון נבנה רק כשיש איזשהי מידה של כנות, ברגעים שבהם אנחנו מצליחים להיות מי שאנחנו באמת האדם שעומד מולנו מסוגל להתחבר ולהוריד מגננות. זה נכון בחיים וזה נכון בראיונות עבודה. לכן, הכנה טובה היא הכנה שבה אתם בודקים מה המסר שתרצו להעביר, מה הנקודות שחשוב לכם להדגיש ועם איזה תחושה תרצו להשאיר את המראיין. כשהנקודות האלה ברורות אנחנו יכולים לאפשר לסיטואציה להתנהל בטבעיות מבלי להרגיש שאנחנו מדקלמים משפטים שאמרו לנו שחשוב לדקלם.


ברגע האמת המילים יצאו בטבעיות ויש גבול ליכולת שלנו לשלוט בהן, תתכוננו בצורה הכי טובה שאתם יכולים על ידי למידת הסיפור שלכם וחשיבה על המסגור הנכון עבורו, ואז – פשוט תהיו עצמכם.




36 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page