top of page
חיפוש
  • Tom Milner Gurevich

הקשר בין גן שעשועים שכונתי ושינוי ארגוני

בשכונה שלנו יש גן שעשועים אחד גדול וכיפי, בחודש האחרון הוא עבר שיפוץ ולא היה פתוח למבקרים. בלית ברירה נדחקו עשרות רבות של ילדים בגן שעשועים קטנטן וחלופי שנמצא מתחת לאתר בנייה. בקיצור- כיף. בשלב כלשהו היה ניכר שהשיפוץ נגמר והגן מוכן אבל הוא נותר מוקף גדרות. לאט לאט התחילו לזלוג אנשים פנימה מהרווחים בגדר עד שיום אחד הגן התמלא ילדים על אף שהוא נותר סגור ומגודר.

למה זה קרה? למה קבוצה של הורים נורמטיביים בשכונה טובה החליטו לפרוץ לגן השכונתי בהמוניהם למרות שהיה ברור לחלוטין שהוא עדיין לא פתוח לשימוש? בגלל חוסר וודאות.

אל אף שהגן המדובר הוא באופן מובהק הגן המרכזי בשכונה ואין לו שום תחליף ראוי, לא הועברה לתושבים שום אינפורמציה לגבי השיפוץ. לא מה התכנית, לא כמה זמן היא תיקח ולא מה הסטטוס הנוכחי. לא היה שום שלט באזור שהכריז על תאריך הסיום ולא התקבלה שום הודעה בקבוצת הפייסבוק של השכונה. לא ניתנה שום אלטרנטיבה זמנית והמצוקה האמיתית של הורים שנשארו בלי מקום ראוי לקחת את ילדיהם בשילוב של חוסר הוודאות בנוגע למועד הפתיחה של הגן הובילו את ההורים לקחת את ההחלטה לידיים.


זה שיעור נהדר ב"איך לא עושים שינוי".

שינוי במהותו הוא מורכב ומעורר אמוציות, גם שינויים חיוביים מובילים להתנגדות והם מעוררים אצלנו מצוקה ורצון להיאחז בקיים. ארגונים עושים שינויים כל הזמן, הקורונה הייתה קטליזטור מטורף והשינויים קרו מבלי שבכלל בחרנו בהם. כמה ארגונים עשו את השינוי הזה בצורה מיטבית? הצליחו לבנות את התהליך בחכמה ורגישות? שאלה מעניינת. אז, מה אפשר לעשות בשביל להוביל שינוי מנוהל היטב?


צריך להתחיל ב: הכרה עמוקה של קהל היעד - מה השינוי לוקח מהם, ומה הוא יעניק להם בסוף. מה הצרכים העמוקים והרצונות שלהם. זיהוי נקודות החיכוך - איפה תהליך השינוי יפגוש אותם ואיזה אמוציות הוא יעורר. איזה אתגרים מידיים הוא יציב בפניהם.


לאחר מכן המחויבות שלנו היא: לתת פתרון אופטימלי לחיכוך המידי. לספק אלטרנטיבות, להקל במקומות בהם נוצר קושי. לתקשר לתקשר לתקשר- כשקהל היעד עליו השינוי משפיע יודע מה התכנית, כמה זמן היא תיקח, מה יוצא לו מזה בסוף ומה נעשה כדי להקל עליו מידית, הוא הרבה יותר מגויס לשינוי.


אם העירייה שלי הייתה מציבה לצד הגדר הסבר של התוספות שעתידות להיכנס לגן השעשועים, של פרק הזמן שהוא ייקח ומפה קטנה שמראה היכן יש גני שעשועים נוספים, אין לי ספק שאף הורה לא היה נכנס לפני הזמן. באותו האופן אם אנחנו ניתן לעובדים שלנו את האינפורמציה, התכנית, התוצאה להם הם יכולים לצפות וכמה אלטרנטיבות לזמן המידי, הם יהיו רתומים ופתוחים יותר לקבל את השינוי.

7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page